gone for the weekend

Nu har jag packat nästan klart. Väntar på Nina för att göra lite ärenden och sen ska jag hinna träffa mina två pinglor, och äta middag. Allt detta på en och en halvtimma. hyfsat stressigt, men det är så vi gillar det. right?

är taggad för helgen och ska bli kul att få umgås med elin och gänget. 16.35 hoppar jag Natalie och Rebecca på bussen, kommer troligtvis få berätta massa om min resa, det lär jag få göra hundra gånger om..

Såhär söt var jag ibland i USA, enligt mig är det här min arga pose men någon tyckte jag såg mer ut som en hundvalp. när jag kommer hem ska jag lägga in alla bilder på facebook, I know you can't wait!

ha en bra helg, pussar i massor

en kaffe, nuu

Imorse väckte Rebecca mig halv elva, taaack. jag menar det, jag bad henne faktiskt göra det igår. Så jag skulle komma upp i tid idag. så det har jag gjort, käkat frukost, duschat och börjat packa.
är rätt trött, så nu stör jag mig på att jag inte hittar ett svart linne och inte har någon bra musiK!

därför ska jag gå och dricka kaffe nu, trots att det är sjukt varmt, här inne iallafall. utomhus är hyfsat kallt, jämfört med USA. jaa så att jag orkar packa ner mig i en väska igen.
här pratar vi värme, i grand canyon

innan jag ska ta bussen till Luleå ska jag hinna träffa Vix och Ronja. av alla jag känner är de två mest beroende av sina mobiltelefoner, jag undrar hur de överlevt utan dem nu? det blir bara en snabb talk idag, senare får vi berätta allt för varandra, det ska bli kul.

pusss

fläskfilépasta, chokladmousse & twilight

Kvällen var riktigt mysig med anna, fredrik, joanna, alle, alex och jessica. Maten som Anna och Fredrik lagat tyckte iallafall jag var jättegod även om de andra var aningen tveksamma. Äntligen fick jag se twilight filmen också, den var speciell och bra, förstår varför alla älskar den.

Det är illa att jag inte har somnat ännu, måste upp hyfsat tidigt imorgon med. För på eftermiddagen åker jag till Luleå och kalaset där borta. det känns bra, ska bli kul.

hade behövt lägga in bilder åsånt där, men tiden räcker aldrig till. jag förstår inte hur alla hinner med allting?! nu ska jag sova, pusspuss

något positivt

Igår träffade jag Nina och Anna. Först raggade vi lite med Rut(satte upp min nya doftgrej, haha det står" shut the hell up" på den), ååh vad jag har saknat det(not), våran vanliga sysselsättning liksom. Såklart det första man gör när man kommer hem. Nej men ärligt var det för att jag var tvungen att ladda min mobil, har tappat den vanliga laddaren along the way genom US.

Jag berättade en hel del om min resa, men gissar att jag inte ens berättat en tiondel, på tre veckor händer mycket. Och allt går inte ens att berätta. Visade de 1000 bilderna också och efter ett tag lessnade dem nog lite, haha.
Det var iallafall trevligt att få träffa några fler av ens nära och kära.

Nu har jag duschat, fixat mig lite(klätt på mig alltså) och ska strax till Anna och äta middag och mysa. Ryktet säger att Ronja och Viktoria kommer hem idag, men jag har ingen aning när, de har ju förlorat sina mobiler utomlands, det måste suga.
ah, puss så länge

norrland, oja

Ni gissade väl också på att jag skulle ta en lång sovmorgon idag? äntligen liksom tänkte jag. men Nej, elva kommer pappa in och väcker mig och säger att vi ska och plocka hjortron.
Så det var bara att kliva upp och ta på sig skogskläderna; beiga byxor, svart regnjacka, gummistövlar(rosa dock), och fiskehatt. Att inte följa med var inget alternativ, tjänster och gentjänster ni vet. Så jag bet ihop några timmar, det var inte enkelt (att inte få ett utbrott sådär) men det gick.

Fast mamma du vet ju att jag plockar hjortron för att jag tycker det är helt fantastiskt?

På hemvägen somnade jag, det har ju varit standard de senaste veckorna att så fort man satt sig i en bil har man somnat. så det var vad jag har ägnat min dag åt.

ärligt talat

Jag är så trött. och jag blir rätt fuckad när jag är trött, och nu har jag varit trött för många dagar. jag vill sova, och inatt ska jag få sova i min skönaste, äntligen.

denna är bra, god natt

like I wish I loved u

Just nu vill jag tillbaka till New Yorks gator.
Jag vill shoppa intensivt flera dagar i rad, utan att ta paus för att äta.
Jag vill vara sådär trött i benen och ha sådär tunga kassar, igen.

Jag vill gå, springa, genom Soho och Greenwich Village(för det området hann vi inte med) och sedan ta en taxi till Times Square och bara shoppa shoppa shoppa tills jag verkligen inte orkar längre.

Det är så värt. I'm so going back.
Då ska jag stanna längre, så att jag kanske hinner ta några dagar i till exempel central park och se vad som mer finns utöver shoppingen.

hemma igen

nästan helt död.
det är fint att vara hemma förutom att jag saknar alla, jättetomt att vakna utan 26 andra. fast frukosten, fil, mmm. och lingongrova, guud vad gott det var. och till middag har jag önskat spaghetti och köttfärssås jag drömde till och med om det inatt och så drömde jag att mamma ska att vi skulle äta ungspannkaka, ja ba NEEEJ.

NEW YORK då, det var sjukt, sjuuukt. loved it, oh yes. vi shoppade mest, och kanske var det därför jag gillade det så mycket. fast NY på en kväll och en dag är lite ont om tid.

får berätta allt sen, och visa alla 1000 bilder.
nu är allt jag vill ha en DUSCH, en svensk jävla dusch med duschslang(det har de inte i US)

PUSS

Maryland tydligen

det var i Maryland vår camping låg, men washington dc är alldeles intill.
vi var in där ikväll och det var jättefint, awesome. åt middag på en härlig restaurang, asgod pasta. imorgon har vi hela dagen där.

och mamma isåfall, åker vi direkt hem då istället för dit?

nu ska vi strax sova, pusspuss

Washington DC

hej alla nära och kära

nu är vi i washington dc, det blir bara ballare och ballare. snart är vi i New York, gaalet.
vi har haft lite kallt i några dagar men här var det sådär nästan olidligt varmt. vi har duschat lite nyss och nu ska vi åka in till staden och hälsa på Obama, vi ska käka middag också.

nu börjar jag längta hem lite, sverige, en riktig säng, fil och müsli, rena kläder och sånt där. annars har jag inte hunnit sakna mycket under tiden här i USA, trodde 3 veckor skulle kännas som en evighet men det har gått så fort och det har varit underbart.

på lördag beger vi oss mot sverige igen. ha det bra, puss psus

virginia, wytheville

hej honeypies.
nu är vi på en camping i virginia, det är mysigt. igår satt vi på en camping i tennessee, på kvällen grillade vi maschmalllows framför en eld det var jättemysigt.
på dagen igår åkte vi forsränning, så galet kul! ohja. våran "ledare" var hyfsat snygg också.

det är för underbart här, det är fint nu när vi kommit till östra usa också, mer grönt och skog åsånt där. idag skulle vi se smokey mountains, that was AMAZING, haha ärligt talat sov nästan alla. ser ju ut som hemma, ja fjällen är vackrare faktiskt.

inatt sov vi fyra i ett tält, så det kör vi på inatt igen. nu är det så fuktigt att det är jobbigt att sova bara under stjärnorna, annars är det de bästa. förutom alla bett jag har över min kropp.

nu ska jag mysa vidare med mitt gäng och invänta middagen. joo helt sjukt onyttigt jag har ätit här, fan vad skönt det ska bli att komma hem, för den skullen.

och mamma, jag tycker det är jättekul att ni ska göra det, lite avundsjuk, but you two deserve it! saknar er. pusspuss

a crazy town

New Orleans är ganska galet, men ganska mysigt. det varierar. går man utanför det säkra området är det livsfarligt och jag vet egentligen inte hur safe det är inne i själva centrum heller. jag känner mig inte så trygg, det känns bättre om man inte bara är tjejer heller.

vi har sett alligatorer idag, på träsk-turen, (swamp-tour). det var ballt.
sen har vi chillat i stan, ätit lunch på en trevlig restaurang (ceasarsallad) och chillat lite på "hotellet". kvällen gick vi in till stan igen och hittade till shopping (FCUK och Urban Outfitters), världens kap inne på U.O.
sen gick vi till en fin restaurang och käkade middag ett gäng, det var asnice, också nice! haha sen höll vi på att hamna inne på en gayklubb, det var ganska kul.

nej jag vill aldrig åka hem. fast det kliar över hela min kropp nu och jag är less på att bo i en väska.
imorn har vi sovmorgon, vi åker först 9 AM, på måndag ska vi åka 6 AM, det blir galet. men vi sover alla så sött i bussen, så det funkar.
nu ska jag krypa ner hos mina kära vänner här i USA. ha det fint, puss

hostel i New Orleans

idag har vi åkt bil i ungefär 12 timmar, sovit hälften typ. det är mysigt att åka i vanen, 14 stycken liksom.
så vid sex imorse vaknade vi upp i den hög vi sov i, kind of. det är också mysigt.
för en timma sen rullade vi in i ett skumt område här i N.O., små lite skabbiga hus, galler för fönster på vissa. och i det området låg vårat hostel! gissa om jag ba, Dan vill du sova med oss? (känns lite tryggare med en man som kan skydda en, haha) men vi klarar nog oss vi 5 tjejer i ett rum, det var ganska mysigt ändå. men lite läskigt, sådär gammal känsla, maamma.

nu ska vi strax ut och äta. det regnar här föresten, det var inte igår. men det är ändå kring 23 grader.

och mamma, shopping hitills har varit billig. och hur ofta är jag i USA och har chansen att shoppa av utbudet som finns här? nej juste. Skorna var välbehövliga dessutom. döm inte.
och nej svininflluensan pratas det inte om, du är så rädd, don't be. som sagt var den mycket uppförstorad och det dör fler folk i vanliga influensor, dessutom har vi från norden/europa bättre immunförsvar mot den.

en dag i San Antonio

idag var det tänkt att vi skulle åka vidare till Houston. men oförutsägbara händelser kan inträffa och vår ena chafföur fick något problem med ögat och var tvungen att åka till sjukhuset. Så vi blev kvar här, en natt till. Men det var en trevlig dag inne i San Antonio, en jättefin och mysig stad! shoppade ett par skor och lite smycken på for.21 och lite underkläder på victorias secret. och en tshirt med "the stones", den var ball.

ah hur som helst, det är fortfarande galet varmt. det var galet varmt hela natten och jag sov utan sovsäck men försökte sno min sovgrannes ändå haha. tidigt på morgonen började typ fåglar skrika och låta sjuukt högt.
men annars äre härligt att ligga 15 stycken på en pressening som packade sillar, det kommer jag sakna.

nu håller vi på med kycklingsallad, mums. sen blir det nog ett till dopp i poolen!
och jag mår bra mamma, don't worry :)

forever 21

Ikväll åkte vi in till San Antonio och där hittade vi affären forever 21, åååh. gissa hur galen jag blev, allt var så fint kläder, skor och smycken. verkligen underbart. så det blev lite shopping. två klänningar, en tshirt, en blus typ och ett armband. tänk i NY, det kommer vara helt galet.

nu sitter vi på campingen, blir inget tält ikväll heller. myspys. fast nyss såg vi en kackerlacka, maamma.. tur att jag inte är ensam. vi hörs, puss puss

Texas, San Antonio - 17.05

Nu har vi åkt igenom två tidszoner, så nu är vi bara 7 timmar ifrån Sverige.
Inatt kom vi fram till campingen så sent att nästan ingen orkade sätta upp tält, så vi sov under stjärnorna. Det är ändå så varmt här. typ 43 grader, utan krydd. helt galet varmt.
Starten i morse var 7 am, tidigt! så har sovit mycket i bilen, sköönt.

idag till middag blir det burritos och sen ska vi besöka staden. när jag kommer hem ska jag berätta mer. nu har jag ingen tid. och det är så varmt att man döör. men jag mår bra, jättebra. det är intriger och hemligheter här och de flesta är sköna. jag längtar inte hem och saknar knappt någon. puss puss

just nu i Colorado

Åh, ni anar inte vad ballt allt är. Så mycket galet jag varit med om, sånt är kul. Det är verkligen supernice än så länge på resan. Okej jag har sett kackerlackor för första gången i mitt liv och sover i tält åsådär. Men jag ångrar inte att jag åkte, och det känns fortfarande overkligt.
De flesta här är såå goa människor, tur det. och stämning är på topp.

saknar er där hemma, litegrann. ganska mycket, men vi ses ju snart.
ni får ha det så bra nina, ronja och vicky nu utomlands! (mobilteckningen här är kass för mig)

nu ska jag fortsätta mina äventyr ute i vildmarken, var typ överlycklig över att det fanns internet här ute i skogen, känner mig lite isolerad.

anyway, hör av mig vid tillfälle, jag lever och mår bra iaf, haha.. pusspuss

disneyland

Det var rätt ballt. men nu är jag helt slut, i benen och kroppen. har varit en kanondag, med superväder och mycket skratt. jag är så galet trött just nu. imorgon åker vi vidare mot las vegas. puss

Los Angeles

Nu är vi framme på hotellet i LA, holiday inn(fanns internet). helt okej. har tagit en dusch och ätit ett äpple(skippade pizza som alla andra åt, fick ju hur mycket mat som helstpå planet).

Klockan är typ 11 på kvällen här nu(9 timmar efter). Imorse så var det aningen pinsamt när jag tog fel på busstiderna från hotellet och kommer tjugo minuter för sent till samlingen på arlanda! där stod alla 24 stycken och väntade på mig. Min natt i stockholm var iaf mysig, hade aldrig vågat sova ensam på hotell insåg jag sen.

Det har gått bra och flytit på hela dagen. Men 12 timmar i flygplanet mellan london-LA var en killer-resa. fick ont i knäet och min svank. Kunde knappt sova. Men annars var det lite småmysigt, såg två filmer åsådär, men mest jobbigt.

Gissa huur mycket jag vill sova nu? får hoppas att mina tre rumskamrater vill vara lite tysta.
LA verkar såå ballt, helt sjukt stort såg man att det var från luften. åh alltihop det här är så ballt.

jag lever iallafall och mår bra, saknar alla där hemma. puss

nu åker jag

Det blev tolv timmars sömn inatt. Såå skönt.
Och träningsvärk i benen har jag idag, mmm.

Har fixat lite idag åsånt där. Nu ska vi äta middag på en stund innan vi åker iväg mot Luleås flygplats. galet! ikväll sover jag i Stockholm och imorgon åker vi 12.05 Sthlm-London och vid fyra vidare till Los Angeles.

kommer sakna alla mina nära och kära hemskt mycket.
ni får ha det så bra allihopa. så hörs vi så fort jag får chansen. puss puss

sista natten i norr

Blev en springtur ikväll också. Inte lika mycket mygg idag(kallt och lite blåsigare), men igår fick jag kanske femton myggbett! bara haft några enstaka innan. jobbigt, hata skogar.

Har tagit det lugnt ikväll här hos farmor annars bara. myst på och fixat packningen.
jag är inte lite nervöös, skoja inte. det här blir sista natten hemma i norrland. trygga, lugna, norrland. jag fattar seriöst inte att jag ska åka, jag kommer dö imorgon när jag hoppar på flyget på kallax.
men väl i stockholm blir jag nog lugn igen, min resa kanske inte kan få en bättre start.

nu ska jag måla naglarna, genomskinligt. mina naglar går sönder utan nagellack och sånt ska man inte packa ner i resväskan, då sprängs dom. så jag måste nog köpa ett i usa.
sen ska jag se ett avsnitt gossipg och försöka sova, imorgon vill jag vara så utvilad som möjligt.

trip till luleå

Igår kunde jag verkligen inte somna. Var ju hur trött som helst men ändå låg jag vaken i tre timmar. Föör mycket att tänka på. Om allt som händer just nu. Jag fattar inte att jag ska åka till USA, helt ensam. Tänk bara 12 timmar i ett flygplan.. och tre veckor där borta, gaalet länge! det har gått tre veckor av sommarlovet och de känns som en evighet.

Idag iallafall har jag och mamma varit till Luleå. Mamma shoppade lite, men jag ser sällan nöjet i att shoppa kläder mitt i sommaren. Men det är kul att vara smakråd åt henne iaf. Lunch åt vi på Thai thai & sushi corner. ÄNTLIGEN fick jag sushi.
Och den restaurangen var hur mysig som helst. Som att komma till Thailand, jag skojar inte.

Annars så såg jag ut som jag vet inte vad på stan. Hade smutsigt hår så var tvungen att ta på en keps på huvudet, en adidas tröja och slitna tygskor till det. ganska cool tjej, eller hur?

att leva på socker och onyttigheter

Jag tror att sen det blev sommarlov så har jag ätit något sött varje dag, något onyttyigt i varje fall. Det var väl ok till en början. Jag har liksom levt en hel vinter utan socker och onyttig mat (för det mesta). Jag släppte väl det hela ungefär vid valborg, men när det blev lov så vart ju varje dag som en helg, då man äter som mest onyttigt.
Men nu känner jag mig fruktansvärt äcklad av allt, onyttigheter och socker! Det funkar helt enkelt inte att var och varannan dag äta våfflor, godis, chips, choklad, ost och kex osv.
Inte bara det att man(jag) går upp i vikt, det är ju grymt ohälsosamt och det känns.

Idag iallafall har jag inte ätit något sött eller särskilt onyttigt. Och har varit och tränat med mamma i något skogspår. Vi gick som uppvärmning, sprang intervaller i en backe och sen joggade vi tillbaka till bilen. Jag har ju inte tränat kondition på rätt länge ändå, så gissa om det var tungt! orkade knappt gå uppför trappen när vi kom tillbaka. SKÖNT!

Men grejen är att, hallå, jag ska åka till USA. Det existerar inte ens nyttig mat där, vad jag har hört. Så jag kör på hyfsat nyttigt nu i tre dagar(alltid något liksom) och sen fortsätter jag när jag kommer hem. Och nej jag ska inte sluta med allt sånt, men bara inse att man inte kan äta allt varje dag, hela tiden. Det kan ju ingen må bra av..
Ska väl försöka hitta något tillfälle i USA att ta en springtur eller så, hur troligt det nu låter.. Hoppas det är någon snygg ledare med som gillar att träna, haha.

i Boden

hej vänner.

Nu är jag i boden, hos farmor. Eller vi har varit här hela dagen. 11 i morse åkte vi och jag sov som en stock hela vägen! fast radion var ashögt med någon sommarpratare typ. Trots det är jag helt död nu.

Vi har varit på farfars "gravsättning" idag. När man sätter ner unan i jorden.
Efter det åt vi middag här, farbröder och kusiner åsånt. Jack som är två år är vild som jag vet inte vad. Men söt. inte kanske när han skulle nypa mig hela tiden och bitas, men då nöp jag tillbak. lillebroren på någon månad är däremot lugn som ett lamm.

det är som vanligt mysigt här i boden, lugnt och skönt. Kanske man skulle ta sig tid att ringa lite vänner och folk innan man hoppar i bädden.

bye bye sucker

Nu lämnar jag det röda Gällivare i 4 veckor ungefär. Det känns skönt, att komma bort härifrån! Och spännande med tanke på vart jag ska. Jag vet inte hur jag ska klara mig utan min familj bara. Jag har varit borta 3 veckor förut, men aldrig så långt borta. Jag har ju inte ens med dem varit så långt bort från Sverige, galet. Överlever jag det här, klarar jag allt.
Ni vet när man har resfeber brukar det vara svårt att somna, men jag vaknar istället tidigt flera gånger på morgonen, kan alltså inte alls slappna av. vill bara hoppa på det där planet nu!

Meen, tar med mig en lite laptop på 8", så kommer antagligen att blogga om jag får tillfälle. Prio ett blir väl att mejla familjen att jag lever.

Nu ska jag klä på mig och åka till Boden.
Ha det fint, puss puss

my lovely dears

Idag har jag fått ta farväl av mina finaste för kanske fyra veckor framåt.
Miranda hann jag inte träffa och säga hejdå till, men vi ses nog i augusti om jag åker ner till henne. Men jag, Anna, Ronja, Nina och Vicky var iallafall på hembygdscaféet för att hinna umgås lite. Så Anna sa jag hejdå till då(hon fick även sin present idag, ett album med bilder på oss och sånt).
Hann också åka förbi Elin och ge henne en kram.

Och ikväll har Nina Ronja och Vicky varit här på lite kvällsfika och mys. Dem kändes det ändå konstigast att säga hejdå till. Ni vet, i nästan ett års tid har vi i stort sett träffats VARJE dag. Och nu ska vi alla iväg på olika håll och inte ses på en månad. Hur ska vi klara oss utan våra dagliga doser av varandra?

USA - coast to coast

Det som jag ännu inte hunnit berätta i bloggen är alltså att jag ska åka till USA, på måndag(åker till Boden imorgon och Sthlm på söndag). En språkresa i tre veckor, dock inga lektioner utan tanken är att vi ska lära oss genom att prata där typ. Så jag vet inte hur mycket "språk"resa det är.
Men en resa är det iallafall och på tre veckor kommer vi åka från LA till New York, i någon sorts minibuss de sjuukt många milen tvärs igenom landet och igenom typ 15 olika delstater.

Några nätter får vi bo på hotell men de flesta ska vi faktiskt campa och sova i tält! Får väl se hur det går med tanke på att jag ogillar osköna sovplatser och har lämnat liggunderlaget hemma(i brist på plats) men sovsäcken är med, och kudden!

Min packning på 11 kg (jag vet, omg, 11 kg på tre veckor) är i en 65 liters ryggsäck. Och den består väl av mest shorts och linnen, någon kjol, några långärmade å lite sånt, några skor, två feta necessärer, first aid kit och tuggummin typ! Det jag kom att tänka på iallafall, men känns som att jag har med mig allt jag kan behöva.
Och shorts och linnen blir nog bra med tanke på att vädret i förra inlägget var för Las Vegas nästa vecka, när vi kommer vara där. Tror ni jag kommer dö av värme eller vad?

Så den senaste veckan har jag fixat och grejat en massa. Sjukt många små prylar som behövt inhandlat och sånt där. Här på bilden ser ni en del. Gissar att iallafall hälften kommer följa med hem igen, men för säkerhetsskull så..

Och idag har jag mest bara grejat med packningen, trodde aldrig det skulle ta slut. Gjort ärenden osv. Det är jobbigt att packa och ha ett hus på tre plan kan jag också tala om. Men nu är det klart! det känns helt underbart(eller det har jag inte hunnit känna efter ännu). och jag har inte några ångesttankar om "har jag glömt något?"

Jag tror att jag är redo nu, för en mysig natt i Stockholm och den långa resan till USA!

oj oj oj

Behöver jag säga att det här inte är vädret i Gällivare nästa vecka?
min print screen funkade inte, så därför ser det lite fuckat ut.

Mandag
06.07.2009

Klarvær 37° Lett bris, 5 m/s fra sør

Klarvær. Lett bris, 5 m/s fra sør. 0 mm nedbør i døgnet.

Tirsdag
07.07.2009

Klarvær 36° Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest

Klarvær. Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

Onsdag
08.07.2009

Klarvær 35° Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest

Klarvær. Laber bris, 6 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

A little smalltalk, a smile and baby I was stuck

Mitt mående just nu, inte på sekunden utan de här dagarna är euforiskt. Heelt galet.
Har bara fixat och grejat hela kvällen, det tar aldrig slut! men när jag får tid, till helgen? ska jag berätta mer om mitt euforiska-tillstånd. Fast de flesta vet nog redan vad det handlar om, de jag umgås med iallafall.

nu ska jag göra klart annas present (en månad senare tjoho) och sen stupa i sängen, trött? ohja.

huuuur bra är inte den här?

ingen tid

Alltså jag hinner ju ingenting. eller ok, idag har jag gjort massa vettigt. sjukt bra!
men jag har ju inte hunnit skriva det jag har tänkt skriva här. har gjort lite trevligare saker idag också. Vicky och Majjen kom förbi och umgicks en stund. Sen har Ronja varit förbi på en kaffe och umgåtts, gjorde lite ärenden på stan också.

Nu ska vi till Kåkstan för en fika, har inte träffat Amanda sen skolan så ska bli kul!
puss

ont, ont i armen

imorse var jag och tog en spruta, vaccin mot livmoderhalscancer(långt jävla ord). Sticket gör inte ont, men sen. Gaah. Och i  någon timma efteråt har man också ont i armen. men det är inte så farligt.

Nu ska jag cykla ner dit igen och ta en till spruta, mot hepatit A. why, why? ;)

idag var inte solen framme, tack gode gud. Då har jag kunnat vara inomhus och göra massa vettigt. har också preics ätit wok till lunch, det var inte så gott idag. kanske för att jag bara hade wok och nudlar och satte ägg i, mammas idé, men det var inte gott..

well nu ska jag kila, puss

är det inte helt galet?

som vanligt. haha. Jag säger bara en sak, fyra tjejer som ska fiska = funkar inte.
jag är jääättetrött. och om 7 timmar ska jag och ta en spruta, så det är bäst att jag sover.

imorgon ska jag berätta om vårt äventyr. kanske att jag hinner berätta något mer också, men det tror jag inte. fan det är för fint väder för att hinna med saker nu. huuur fort kommer det inte gå till söndag? på söndag DÖR JAG, jag lovar.

JUSTE, hehe. igår när jag skrev var jag också JÄTTEtrött. och avslutade med att jag skulle köpa en systemkamera? givetvis fel, menade ju digitalkamera. en system har jag ju redan. så kan det gå.